Over Sylvia Buijtendijk

Een goede coach ziet wie zijn spelers zijn
en laat hen zien wie ze kunnen zijn.

Onderwijzeres

Tijdens de basisschool wist ik op 8 jarige leeftijd dat ik onderwijzeres wilde worden. In 1995 stond ik fris en fruitig met mijn behaalde diploma voor de klas. Ik heb op vele scholen in het reguliere Rotterdamse onderwijs gewerkt. In 2010 ben ik in het Leonardo-onderwijs gaan werken. Ik weet nu goed wat het betekent om hoogbegaafd en een beelddenker te zijn. Uit ervaring weet ik nu hoe hoogbegaafde leerlingen leren en welke didactische aanpak voor hen vereist is.

Persoonlijke ervaringen

Door mijn eigen overtuigingen en angsten onder de loep te nemen, kwam ik erachter dat een mentaliteitsverandering begint bij het nemen van je eigen ‘verantwoordelijkheid’ voor je overtuigingen, patronen en emoties. Het begint bij reflectie. Te durven kijken naar jezelf, zodat je kunt ontdekken wie je bent en wat je wilt. Hoe je je verlangens en geluk kunt realiseren.

Ik besefte dat mijn passie ligt bij menselijk gedrag en interactieve processen. Hierdoor ben ik studies gaan volgen om mijn horizon te verbreden en mijn kennis te verruimen.

Begeleiding

Naast het lesgeven ben ik mensen gaan begeleiden in teams en daar buiten. Ik laat anderen vanuit zelfinzicht ervaren wat hun denk- en gedragspatronen zijn. Het is interessant wat de mogelijke waarden zijn die hieraan ten grondslag liggen en welke effecten dit in de praktijk heeft. Praktijksituaties zijn steeds aanleiding om antwoord op deze vragen te krijgen.

Combinatie

Door de combinatie van het onderwijs, hoogbegaafdheid, gedragsspecialist en Gelukscoach/docent heb ik een uniek gezicht als coach. Vandaar dat bij mij het idee kwam om naast het lesgeven mijn eigen bedrijf KindlyCoaching op te zetten.

Mijn kracht

Mijn kracht bij coachen is dat ik probeer de ander met verwondering tegemoet te treden. Mijn innemende, meegaande stijl is om de ander, in contact, zijn eigen weg te laten vinden en dat maakt dat het voor de gecoachte heel natuurlijk is om ook daadwerkelijk aan de slag te gaan.

Betrokkenheid

Ik creëer een goede, gezellige, veilige, warme en vertrouwde omgeving waar mensen zichzelf mogen/kunnen zijn. Ik ben betrokken, enthousiast, direct, een doorzetter, integer en heb respect voor ieders eigenheid en werk vanuit mijn intuïtie, houdt mensen graag een spiegel voor, confronteer op zijn tijd en vind het gebruik van vertrouwen, respect en humor erg belangrijk!

Waar ik erg van kan genieten en energie van krijg tijdens de begeleiding van teams en kinderen, is dat er een bepaalde enthousiasme, energie vrij komt. Men maakt zich weer bewust van eigen talenten en kwaliteiten.

In balans komen en met een lach naar huis gaan.

Mijn passies zijn: op vakantie gaan, theater bezoeken, sporten en muziek.

006