Wat cliënten zeggen over de coaching

Sylvia kan zich heel goed verplaatsen in de persoon.

Zeker ook voor leerkrachten en leerlingen, omdat ze al zoveel jaar in het onderwijs werkt. Ze is een rustig persoon die eerst luistert, met die verhalen in haar hoofd een plan bedenkt en daarna met oplossingen kan komen. Die oplossingen zijn niet kant-en-klaar maar juist op de persoon afgestemd. Zelfs op zo’n manier dat diegene er zelf over na gaat denken en dan eigenlijk zelf met een oplossing komt.

Ze is niet zweverig, maar gebruikt wel toepassingen die niet altijd rationeel zijn, die wel heel goed blijken te werken.

 

In een paar maanden groeide er een fijne band en heb ik ervaren hoe bevlogen jij bent in alles wat je doet.

Dit zegt wat over je enthousiasme voor het vak. Ik zie je als een vriendelijke, sociale, positieve en gemotiveerde coach en hoop dat jij veel mensen mag gaan helpen in hun zoektocht naar het geluk in zichzelf.

 

Ik had het gevoel dat ze echt luisterde en goede vragen stelde, zodat we echt tot de kern kwamen.

Ze zorgde ervoor dat er een vertrouwensbasis ontstond, waardoor ik me echt bloot durfde te geven. In de loop van het traject hebben we verschillende opdrachten gedaan. Het geen wat mij het meeste is bijgebleven en waar ik nog dagelijks naar kijk, is een moodboard. Ook kreeg ik een boek te leen en heeft ze veel bruikbare tips gegeven.

Voor mij was het een leerzame periode waar ik nog steeds veel aan heb!

 

Bij de lessen in Geluk heb ik geleerd dat iedereen anders is.

Nu durf ik meer mezelf te zijn. Dat geeft me zelfvertrouwen. Nu praat ik veel meer en ik ben ook vrolijker. Ik denk omdat ik nu weet dat ik problemen niet moet wegstoppen, maar ze moet bespreken. En op de momenten dat ik me wat minder voel, weet ik hoe ik dat goede gevoel kan terughalen.

Ik heb ook geleerd hoe ik me kan ontspannen. In plaats van me zorgen te maken, probeer ik nu alleen maar aan leuke dingen te denken. Dat helpt. Ook mijn klasgenootjes heb ik op een heel andere manier leren kennen.

 

De afgelopen verhalen met haar heeft mijn gedrag veranderd in een goed gedrag.

 

Haar woorden komen goed binnen bij kinderen, vooral bij mij.

Ze is de meest rare juf die ik ooit tegen ben gekomen maar raar op een hele positieve manier. Met raar bedoel ik dat een juf zoals zij je maar één keer tegen komt. Een juf met liefde met creativiteit en met een passie voor lesgeven. Hetgene waar ik vrolijk van word is dat ik terug denk aan de tijd dat ik dingen beleefd heb met haar en wat ik nog ga beleven. Ik zal altijd in mijn gedachten houden, dat ik een leuke tijd met de leukste juf/coach van de wereld heb beleefd.

 

Ze kan goed praten en meestal vindt ze een goede oplossing voor onze problemen.

Ze is ook heel lief met veel humor. Ze weet hoe ik me kan voelen en probeert met mij naar een oplossing te zoeken. Ze kan ook goed uitleggen wat ze bedoelt. Ik weet nog een keer dat Sylvia een tekening had gemaakt van een grafiek met een stijgende lijn van mijn ontwikkelingen zoals ze zouden moeten zijn en een veel minder stijgende lijn, dat was zoals ik toen was. Sindsdien denk ik aan dat tekeningetje dan weet ik weer wat ik wil.

 

Bezoek in de Leonardomiddenbouwgroep:

Sylvia was de aangewezen persoon om mij advies te geven i.v.m. een hoogbegaafde leerling met gedragsproblemen, daar Sylvia zowel gedragsspecialiste is als werkzaam was als Leonardoleerkracht. Sylvia nam een hele woensdag de tijd om in de klas mee te kijken, hierdoor kreeg ze een goed beeld van het gedrag in diverse situaties. Na de lesdag hebben we een zeer uitgebreid nagesprek gehad, waarbij Sylvia haar bevindingen duidelijk toelichtte. Binnen een week na deze observatie had ik de adviezen ook keurig uitgewerkt op papier binnen en kon ik er in de klas mee aan de slag. Na een aantal weken informeerde Sylvia naar de voortgang en kreeg ik nog wat adviezen naar aanleiding van het verloop. Vooral de praktische aard van de adviezen was erg prettig, hierdoor kon ik er gelijk mee aan de slag.

Bezoek groep:
Op verzoek van de directie heeft Sylvia een ochtend geobserveerd in een (gedeeltelijk) gecombineerde groep. In deze groep was erg veel onrust.

Voor de leerkrachten was het, op dat moment, nog moeilijk om naast het storende gedrag ook het positieve gedrag van de leerlingen te benoemen. De directie was echter ook nieuwsgierig of er mogelijk andere oorzaken waren voor deze onrust. Sylvia was goed in staat om in een ochtend de situatie in kaart te brengen en vervolgens zowel de leerkracht als de directie van adviezen te voorzien.

Algemeen:
Sylvia heeft een warme, betrokken persoonlijkheid. Zij weet in korte tijd een situatie in kaart te brengen en weet hier met betrokkenen op een professionele, prettige manier aan te werken.

 

Sylvia heeft me geleerd om goed naar mezelf te kijken. Ze praat niet over mij, maar mèt mij.

Ik weet beter waar ik nog aan moet werken en wat mijn zwakke punten zijn. (planning en organisatie) Daar zal ik altijd iets aan hebben. Ook heb ik geleerd om vertrouwen te hebben in mijzelf.

Sylvia blijft altijd kalm en rustig.

 

Ze is super lief. Ze helpt kinderen graag en geeft altijd de goede oplossing.

Kinderen die beeldenken kunt u goed helpen omdat u er zelf een bent.

Wat cliënten zeggen over de workshops

 

Positief gevoel. Weer wat erbij geleerd.

 Leuk en positief voor het teamgevoel. 

Bedankt voor je enthousiasme.

Goed voor het teamgevoel. Het heeft ons aan het denken gebracht.

Gebruik maken van je eigen kwaliteiten en die van een ander om te groeien.

Goed naar mijzelf gekeken. Stukje bewustwording.

 De trajecten zijn prima verlopen. Er zijn afspraken gemaakt hoe het vervolg op dit traject wordt ingezet.

 

Namen zijn wegens privacy redenen niet genoemd.